Meny

Gå til Berg-Hansen.no
Presse
Kontakt oss

11 nykommere på listen over utvalgte hotell

Elisabeth Carina Syversen
Publisert 24. juli 2017 av Elisabeth Carina Syversen

11 nye hoteller er nå lansert på Berg-Hansens utvalgte hoteller. Dette er hoteller som er kommet inn på listen, etter nøye vurdering av våre egne hotelleksperter. Nytt denne gangen er at våre kunder også har vært med på å velge ut hvilke hoteller som fortjener en plass på listen. Få oversikten her!

Gode hotellanbefalinger en viktig del av jobbreisen

1 av 4 hotellnetter er på et av våre utvalgte hoteller. Det viser at kundene setter pris på våre anbefalinger og våre spesialpriser. Det er viktig for oss at hotellprogrammet dekker våre kunders behov. Derfor vurderer vi kontinuerlig om vi må gjøre noen endringer på innholdet. Våre hotelleksperter har reist land og strand rundt for å finne nye hotellfavoritter. På bakgrunn av dette har Berg-Hansen derfor valgt å utvide hotellprogrammet med 11 nye hoteller og 3 nye destinasjoner.

Kundene bestemmer

Det som er nytt denne gangen er kundene har fått vært med på bestemmelsen. Hotellvurderingene de har gitt på berg-hansen.no etter endt hotellopphold har nemlig vært med i evalueringen. Våre kunder er erfarne hotellgjester og deres vurderinger og tilbakemeldinger er viktig for oss. Med over 100.000 hotellvurderinger var det derfor naturlig å ta disse med i vurderingen av nye utvalgte hoteller. Hotellvurderingene er basert på norske reisende og deres behov.

Dette styrer hotellvalget

En undersøkelse utført av Berg-Hansen viser at det er flere kriterier som er avgjørende for hotellvalget når du er på jobbreise. For mange er pris viktig, for noen har frokosten noe å si, men aller viktigst er beliggenheten til hotellet.

70 prosent av de over 20.500 bedriftsreisende som tok del i undersøkelsen svarte at det mest avgjørende er at hotellet ligger i nærheten av kontor eller møtested. Kanskje ikke så rart, ettersom dette sparer tid for den ansatte når de skal på møte. 60 prosent svarte at prisen er avgjørende for valg av hotell, mens 40 prosent er opptatt av en god frokost.

Bonusprogram ikke like viktig for hotellvalget

Overraskende nok er det bare 13 prosent som velger hotell på bakgrunn av deres bonusprogram. Flere og flere hoteller tilbyr dette, noe som gir flere fordeler for kundene. Men blant bedriftsreisende er ikke dette med på å styre hotellvalget.

Gdansk, Krakow, Hamburg er helt nye destinasjoner – og her er alle nykommerne på listen:

New York – The Kimberly
Hamburg – 25hours Hafencity
Gdansk – PURO Gdansk
Krakow – PURO Krakow
Harstad – Thon Hotel Harstad
London – Radisson Blu Mercer Street
Oslo – Comfort Hotel Karl Johan
Oslo – Scandic St. Olavs Plass
Oslo – Radisson Blu Scandinavia
Stavanger – Thon Hotel Stavanger
Stockholm – Haymarket by Scandic